piątek, 28 sierpnia 2015

Fińska wczesnośredniowieczna krajeczka / Finnish iron age tablet weaving

Kolejna rekonstrukcja, wzięta z Fińskiej książki "Applesies and Fox Noses -Finnish Tabletwoven Bands" Maikki Karisto & Mervi Pasanen.

 Niestety nie wiem jak wyglądały w oryginale kolory. Krajka ta też miała 2cm szerokości i została znaleziona na jednym z cmentarzysk wczesnośredniowiecznych w Finlandii.
Kolorystyka jaką zastosowałam została wybrana przez moją znajomą, która poprosiła mnie o wykonanie tego wzoru. Chciała też żeby krajka nie była gryząca więc stworzyłam ją z włóczki akrylowej - osoba ta nie pochodzi z kręgów reko i krajkę po prostu chce wykorzystać jako pasek ;) Przy tej wełence krajka wyszła 2,5 - centymetrowa. Ma długość 200cm. Oczywiście wzór wykonałam na tabliczkach. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz